Odszkodowanie za odwołany i opóźniony lot – kiedy i na jakich zasadach?


Po Twoim przyjeździe na lotnisko okazało się, że samolot ma opóźnienie? Ziścił się najbardziej pesymistyczny scenariusz – lot został odwołany? Możesz ubiegać się o odszkodowanie od linii lotniczych. Poznaj zasady.

Odwołany lub opóźniony lot – ile wynosi odszkodowanie?

Odszkodowanie za odwołany lot wynosi od 250 do 600 euro. Identyczne widełki obowiązują w przypadku opóźnionego lotu. Jednak odszkodowanie za opóźniony lot jest jeszcze uzależnione od długości trasy – na rekompensatę w kwocie 250 euro możesz liczyć, gdy do opóźnienia doszło na trasie np. Gdańsk – Praga czy Kraków – Podgorica.

Odszkodowanie za opóźniony lot:

Masz bilet na lot czarterowy? Rodzaj lotu nie ma znaczenia – masz prawo do odszkodowania również wówczas, gdy odwołaniu lub opóźnieniu uległ lot czarterowy.

Kiedy nie przysługuje odszkodowanie za odwołany lub opóźniony lot?

Mimo że obowiązujące przepisy mają prokonsumencki charakter, to nie w każdej sytuacji możesz liczyć na odszkodowanie za odwołany lub opóźniony lot. W jakich sytuacjach przewoźnik ma prawo odmówić wypłaty odszkodowania?

Lot może zostać odwołany ze względu na okoliczności, na które linia lotnicza nie miała wpływu. Wymienić wystarczy złe warunki atmosferyczne, zagrożenie bezpieczeństwa czy zamknięcie pasa startowego. We wskazanych sytuacjach odszkodowanie nie będzie przysługiwać. Na rekompensatę nie możesz też liczyć, jeżeli lot został odwołany przynajmniej na 2 tygodnie przed terminem.

Na odszkodowanie za opóźniony lot nie masz szansy, gdy:

Nie tylko odszkodowanie – czego możesz oczekiwać w razie odwołania lub opóźnienia lotu?

Odwołany lub opóźniony lot to przykra niespodzianka. Stąd też każdy pasażer ma prawo do opieki – linia lotnicza ma obowiązek zapewnić klientom napoje i posiłki. Ich ilość powinna być adekwatna do czasu, przez jaki pasażer będzie oczekiwał na lot. Dodatkowo na koszt przewoźnika każdy pasażer może wykonać m.in. dwa połączenia telefoniczne.

Czasem opieka jest szersza i obejmuje też zakwaterowanie w hotelu. Koszty noclegu i transportu przewoźnik ma obowiązek pokryć wówczas, gdy pasażer oczekuje na lot zastępczy przez jedną noc (lub więcej).

Jak uzyskać odszkodowanie za odwołany lub opóźniony lot?


Pierwszym krokiem jest złożenie pisemnej reklamacji. Na jej rozpatrzenie linia lotnicza ma 30 dni. Aby jak najszybciej zamknąć sprawę odszkodowania, reklamacja powinna być wyczerpująca – w treści pisma należy wskazać m.in. numer lotu, który się nie odbył lub był opóźniony, a także wysokość oczekiwanego odszkodowania.

Potrzebujesz pomocy w przygotowaniu reklamacji? Twoja reklamacja nie została uznana przez linię lotniczą i chcesz dochodzić należności na drodze sądowej? Skorzystaj z profesjonalnego wsparcia – zadzwoń lub napisz do nas, a pomożemy Ci uzyskać rekompensatę za odwołany lub opóźniony lot.


Cookies

Korzystając z tej witryny, automatycznie akceptujesz używanie przez nas plików cookie. Czytaj więcej.

AKCEPTUJĘ